Train Smart – Training Tip(p)s 3

[English below]

Training-Tipps 3:
Zum Schutz vor Verletzungen sollte man stets ruckartige und unkontrollierte Bewegungen vermeiden. Hat man gerade mit Gracie Jiu-Jitsu begonnen, sollte der Gegner bzw. Trainingspartner gleich schwer oder leichter sein. Zu einem späteren Zeitpunkt macht das keinen Unterschied mehr.
Jede Übung und Technik sollte man mehrmals wiederholt haben; man spricht von «Muscle-Memory». Nur so können Bewegung und Technik in einer realen Situation unter hohem Druck (Stress, Angst, etc.) erfolgreich angewendet werden.
Man sollte stets extreme Drehungen, Überbeugungen und Belastungen für den Körper vermeiden. Schnelligkeit ist kein Freund des wahren Jiu-Jitsus. Denken sie stets an die drei wichtigsten Grundprinzipien: Geduld/Kontrolle, Timing und Präzision.


Training tips 3:
To prevent injuries, always avoid abrupt and uncontrolled movements. If you have just begun practicing Gracie Jiu-Jitsu, your opponent or training partner should be equally heavy or lighter. Later, this will not make any difference.
Each exercise and technique should be repeated several times; this is called “muscle memory”. Only in this way can movement and technique be successfully applied in a real situation under high pressure (stress, fear, etc.).
One should always avoid extreme turns, over-bending and straining the body. Speed is not a friend of true Jiu-Jitsu. Always remember the three most important basic principles: patience/control, timing, and precision.

Published by Franco Vacirca

Martial Arts and Self-defense Instructor, Teaching Consultant, Author, Public Speaker, Personal Development Specialist